niedziela, 15 marca 2015

Zamieszczone przez Unknown | Oznaczniki:

Narzędzie, które dziś znamy jako ouija używane było przez ludzi tak naprawdę od wieków. Jeszcze ok. 150 lat temu była to popularna zabawa salonowa, która była domeną arystokracji. Ouija jest to nazwa handlowa tabliczki z wypisanymi literami alfabetu, cyframi i słowami "tak", "nie", "witaj", "żegnaj". Służy do komunikacji z bytami. Dość często można natknąć się na tzw. 'urban legends'. gdzie straszy się ludzi o tym jakie szkody może ona wyrządzić.

Jeden z pierwszych zapisków o takiej technice komunikacji znaleziono około 1100 r. p.n.e w dokumencie z Dynastii Song. W tamtym okresie jednak nie używano tabliczki, tylko narzędzia do automatycznego pisma. Dziś takie narzędzie jest także wykorzystywane, w domowych warunkach wystarczy zastąpić "nóżkę" dołączonej do zakupionej ouija plaszety (wskaźnika) i w jej miejsce wstawić coś do pisania, np. ołówek. Podobne metody wykorzystywane były w pozostałych miejscach świata jak Grecja, Rzym czy Indie.

Skupmy się jednak na książce. Autorkę znam już z wcześniej, miałem okazję przeczytać jej książkę pt. "Czy rzucono na Ciebie klątwę?" i przyznam, że jest całkiem dobra. Temat został wyczerpany na wszelkie możliwe sposoby, choć ciągnięty był trochę na siłę, jakby autorce zależało tylko na tym, by publikacja zyskała "te 50 stron więcej". Tym razem miałem okazję zmierzyć się z jej wiedzą nt. ouija. Przyznam szczerze, że w pierwszym momencie trochę się zawiodłem. Książka, która do mnie przyszła była cienka (192 strony) i przeglądając ją pobieżnie stwierdziłem, że czytanie jej będzie mi się dłużyć.

Kiedy w końcu się za nią zabrałem moje nastawienie z każdym momentem się zmieniało. Z niechęci w ciekawość, fascynację, aż po zachwyt. Książka oferuje czytelnikowi podstawowe informacje o technice kontaktu z zaświatami. Dowie się on jaka jest jej historia, jak z niej korzystać, zabezpieczać się przed niekorzystnymi wpływami i przede wszystkim pozna opowieści osób korzystających z niej. Dzięki temu każdy będzie mógł na własną rękę wyciągnąć z nich wnioski i nauczyć się więcej poprzez proces analizy, niż mógłby w wyniku podaniu suchej teorii, którą łatwo się zapomina. Jest to duży plus dla autorki. Część dotycząca najważniejszych spraw pisana jest wprost, zrozumiale. Dzięki temu każdy jest w stanie bez problemu przyswoić zawartą wiedzę.

Sam korzystam z tablicy ouija od miesięcy, wiedza zawarta w książce nie jest mi obca. Jednakże to co wiem wyniosłem z praktyki na zasadzie prób i błędów. Mając więc okazję do porównania doświadczeń moich z autorką stwierdzam, że gdyby książka ta wyszła w momencie gdy zaczynałem zaoszczędziłbym sporo czasu na nauce. Osoby, które są średnio- bądź zaawansowane nie znajdą w niej raczej nic niezwykłego, choć same opowieści są dobrym odstępstwem od własnego świata, porównywanie doświadczeń własnych z cudzymi zawsze wnosi nowość.

Osoby, które na poważnie zainteresowane są taką formą kontaktu, a nie mają pojęcia jak zacząć powinny zapoznać się z dziełem p. Alexandry Chauran. Przede wszystkim ważna jest praktyka, której podstawy może dostarczyć pomoc ze strony autorki. 

Książkę można zakupić w tym miejscu:

Strona wydawnictwa:

0 komentarze:

Prześlij komentarz